Omschrijving taakveld
Tot dit taakveld behoren alle kosten die samenhangen met de sturing en ondersteuning van medewerkers in het primaire proces: financiën, toezicht en controle gericht op de eigen organisatie, HRM, de gemeentesecretaris, inkoop, juridische zaken, bestuurszaken en bestuursondersteuning, informatievoorziening en automatisering, facilitaire zaken en huisvesting, documentaire informatievoorziening, managementondersteuning primair proces.
Wat willen we bereiken?
Onze overheadfuncties, zoals financiën, planning & control, HRM, inkoop en ICT versterken de basiskwaliteit van onze dienstverlening aan inwoners. We voldoen uiteraard aan de nodige wet- en regelgeving voor deze functies en de omvang ervan past goed bij de schaalgrootte van onze gemeente. Onze overheadfuncties zijn sober, doelmatig, innovatief, slim en flexibel en bewegen met deze kwaliteiten goed mee met de veranderingen in onze organisatie.
Beleidskaders voor uitvoering
Geplande bijzonderheden in 2021
Doelstelling | Status | |
---|---|---|
Taakveld Bedrijfsvoering | ||
Het verder doorontwikkelen van informatieveiligheid. | ||
Doorontwikkelen besturingscyclus. | ||
Uitvoeren organisatieontwikkelprogramma 'Ommen 4.0' |
Middelen
Bedragen x € 1.000 | R 2019 | B 2020 | B 2021 | B 2022 | B 2023 | B 2024 | |
Baten | |||||||
Overhead | 1.906 | 1.897 | 475 | 483 | 475 | 473 | |
Lasten | |||||||
Overhead | -8.099 | -7.536 | -9.676 | -9.693 | -9.676 | -9.673 | |
Totaal saldo | |||||||
Overhead | -6.192 | -5.639 | -9.201 | -9.210 | -9.201 | -9.200 | |
Verschil t.o.v. begr. vorig jaar | |||||||
Overhead | -3.563 | -9 | 9 | 2 |
Werkwijze Ommen 4.0
Zelf doen | Juridische zaken, Communicatie, Planning & Control, HRM |
---|---|
Samenwerken | |
Uitbesteden | De financiële administratie, interne controle en de personele en salarisadministratie is uitbesteed aan een derde partij. ICT, gegevensbeheer en DIV zijn middels een DVO uitbesteed aan Hardenberg. |