Verbonden Partijen
GGD IJsselland | Zwolle | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling | |
Betrokken partijen | De gemeenten Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Kampen, Ommen, Olst-Wijhe, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland, Zwolle | |
Bestuurlijk belang | Gemeenten hebben zitting in het algemeen bestuur. Iedere gemeente heeft 1 stem. | |
Bijdrage aan de gemeentelijke doelstellingen | GGD IJsselland staat voor een gezonde samenleving. Gezondheid wordt gezien als het vermogen van mensen om zich aan te passen en eigen regie te voeren in het licht van fysieke, emotionele en sociale uitdagingen in het leven. Gezondheid is een belangrijke voorwaarde om te kunnen meedoen in de maatschappij.GGD IJsselland werkt aan een gezonde samenleving: vitale inwoners in een gezonde leefomgeving. Dit gebeurt door het uitvoeren van onderzoek, het signaleren van gezondheidsrisico’s, het adviseren van gemeenten en inwoners, het bevorderen van gezond gedrag en het bieden van een vangnet voor mensen die (tijdelijk) niet zelfredzaam zijn. Zo worden gelijke kansen op een gezond leven vergroot. GGD IJsselland werkt voor ruim 520.000 inwoners en is daarnaast onderdeel van een samenhangend aanbod van publieke gezondheid in Nederland en voert taken uit zoals deze in de wet Publieke gezondheid aan gemeenten zijn opgedragen. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Financiele bijdrage van gemeente | GGD IJsselland staat voor een gezonde samenleving. Gezondheid wordt gezien als het vermogen van mensen om zich aan te passen en eigen regie te voeren in het licht van fysieke, emotionele en sociale uitdagingen in het leven. Gezondheid is een belangrijke voorwaarde om te kunnen meedoen in de maatschappij.GGD IJsselland werkt aan een gezonde samenleving: vitale inwoners in een gezonde leefomgeving. Dit gebeurt door het uitvoeren van onderzoek, het signaleren van gezondheidsrisico’s, het adviseren van gemeenten en inwoners, het bevorderen van gezond gedrag en het bieden van een vangnet voor mensen die (tijdelijk) niet zelfredzaam zijn. Zo worden gelijke kansen op een gezond leven vergroot. GGD IJsselland werkt voor ruim 520.000 inwoners en is daarnaast onderdeel van een samenhangend aanbod van publieke gezondheid in Nederland en voert taken uit zoals deze in de wet Publieke gezondheid aan gemeenten zijn opgedragen. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
Uitvoeringsorganisatie Jeugdzorg IJsselland | Zwolle | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling | |
Betrokken partijen | De gemeenten Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Kampen, OlstWijhe, Ommen, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland en Zwolle | |
Bestuurlijk belang | Deelname in het Algemeen Bestuur | |
Bijdrage aan de gemeentelijke doelstellingen | Het RSJ is een zelfstandige inkoop- en betaalorganisatie van de elf samenwerkende gemeenten in de regio IJsselland. Het RSJ koopt namens de gemeenten de gespecialiseerde jeugdhulp in bij de ruim 160 aanbieders die werkzaam zijn in de regio, regelt het contractmanagement en levert managementinformatie. De administratie en de facturatie doet Ommen vanaf 2018 zelf. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Financiele bijdrage van gemeente | Het RSJ is een zelfstandige inkoop- en betaalorganisatie van de elf samenwerkende gemeenten in de regio IJsselland. Het RSJ koopt namens de gemeenten de gespecialiseerde jeugdhulp in bij de ruim 160 aanbieders die werkzaam zijn in de regio, regelt het contractmanagement en levert managementinformatie. De administratie en de facturatie doet Ommen vanaf 2018 zelf. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
Unit Sociale Recherche | Zwolle | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling | |
Betrokken partijen | De gemeenten Dalfsen, Dronten, Hardenberg, Hattem, Kampen, Ommen, Olst-Wijhe, Zwartewaterland, Zwolle. | |
Bestuurlijk belang | Deelname in het Algemeen Bestuur | |
Bijdrage aan de gemeentelijke doelstellingen | Door deelname in de verbonden partij 'Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek' wordt in regionaal verband gewerkt aan de bestrijding van sociale zekerheidsfraude en handhaving. Nadruk lag en ligt nog steeds op zichtbaarheid en dienstbaarheid en het leveren van maatwerk richting regiogemeenten, hetgeen tot nu toe geslaagd is. Prioriteit ligt bij de meest schade veroorzakende typen van fraude en inspanningen plegen waar dit naar verwachting het meest oplevert (samenlevingsfraude levert het meest op voor de gemeenten). Ook in 2017 wordt de regionale samenwerking op het gebied van sociale zekerheidsfraude in stand gehouden. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Financiele bijdrage van gemeente | Door deelname in de verbonden partij 'Sociale Recherche IJssel-Vechtstreek' wordt in regionaal verband gewerkt aan de bestrijding van sociale zekerheidsfraude en handhaving. Nadruk lag en ligt nog steeds op zichtbaarheid en dienstbaarheid en het leveren van maatwerk richting regiogemeenten, hetgeen tot nu toe geslaagd is. Prioriteit ligt bij de meest schade veroorzakende typen van fraude en inspanningen plegen waar dit naar verwachting het meest oplevert (samenlevingsfraude levert het meest op voor de gemeenten). Ook in 2017 wordt de regionale samenwerking op het gebied van sociale zekerheidsfraude in stand gehouden. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
Veiligheidsregio IJsselland | Zwolle | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling | |
Betrokken partijen | De gemeenten Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Kampen, Ommen, Olst-Wijhe, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland, Zwolle. | |
Bestuurlijk belang | Deelname in het Algemeen Bestuur | |
Bijdrage aan de gemeentelijke doelstellingen | In oktober 2010 is de Wet veiligheidsregio’s in werking getreden. Op basis hiervan zijn in Nederland 25 veiligheidsregio’s ingesteld waaronder Veiligheidsregio IJsselland (VRIJ). Veiligheidsregio IJsselland richt zich op het voorkomen en bestrijden (van de gevolgen) van branden, ongevallen, rampen en crises. Dit gebeurt in het gebied van de elf, via een gemeenschappelijke regeling, aangesloten gemeenten. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Financiele bijdrage van gemeente | In oktober 2010 is de Wet veiligheidsregio’s in werking getreden. Op basis hiervan zijn in Nederland 25 veiligheidsregio’s ingesteld waaronder Veiligheidsregio IJsselland (VRIJ). Veiligheidsregio IJsselland richt zich op het voorkomen en bestrijden (van de gevolgen) van branden, ongevallen, rampen en crises. Dit gebeurt in het gebied van de elf, via een gemeenschappelijke regeling, aangesloten gemeenten. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
Omgevingsdienst IJsselland | Zwolle | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling | |
Betrokken partijen | De gemeenten Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Kampen, Ommen, Olst-Wijhe, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland, Zwolle, Provincie Overijssel en Veiligheidsregio IJsselland. | |
Bestuurlijk belang | Deelname in AB/DB | |
Bijdrage aan de gemeentelijke doelstellingen | Een klant- en oplossingsgerichte werkwijze, dat is wat de eenduidige aanpak van de Omgevingsdienst IJsselland kenmerkt. Onze onafhankelijke experts wegen maatschappelijke belangen zorgvuldig af en vervullen een verbindende rol in het krachtenveld. Doel is om een optimale balans aan te brengen tussen een duurzame leefomgeving en nieuwe initiatieven. Deze gedachte vatten we samen in onze missie: Omgevingsdienst IJsselland. Waarborgt de leefomgeving, versterkt bedrijven.We vormen een moderne uitvoeringsorganisatie die voorop wil lopen met vernieuwende werkmethoden, actuele expertise en moderne ICT-voorzieningen.De Omgevingsdienst IJsselland wil een hoogwaardige bijdrage leveren aan een veilige, gezonde, aantrekkelijke en duurzame omgeving om in te wonen, werken en leven. Onder het motto ‘Lokale binding, regionale bundeling’ combineert de Omgevingsdienst nabijheid met schaalvergroting. De verbinding van kwaliteitsverbetering en efficiencywinst komt zo binnen bereik. De Omgevingsdienst is een betrouwbare partner in de keten met het Openbaar Ministerie (OM), politie, Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) en Veiligheidsregio (VR) en een samenwerkingspartner van de waterschappen in Overijssel. De Omgevingsdiensten die zijn ontstaan hebben het doel om meerwaarde te creëren op het gebied van de fysieke leefomgeving. De Omgevingsdienst IJsselland wil van toegevoegde waarde zijn voor het bedrijfsleven, de inwoners en de leefomgeving van IJsselland. Het managementteam geeft in de eerste drie jaar prioriteit aan de ontwikkelopgaven:• borgen en doorontwikkelen van politieke sensitiviteit en lokale binding;• vormen van één organisatie, en• anticiperen op inwerkingtreding Omgevingswet, wet VTH, wet Natuurbescherming en wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Financiele bijdrage van gemeente | Een klant- en oplossingsgerichte werkwijze, dat is wat de eenduidige aanpak van de Omgevingsdienst IJsselland kenmerkt. Onze onafhankelijke experts wegen maatschappelijke belangen zorgvuldig af en vervullen een verbindende rol in het krachtenveld. Doel is om een optimale balans aan te brengen tussen een duurzame leefomgeving en nieuwe initiatieven. Deze gedachte vatten we samen in onze missie: Omgevingsdienst IJsselland. Waarborgt de leefomgeving, versterkt bedrijven.We vormen een moderne uitvoeringsorganisatie die voorop wil lopen met vernieuwende werkmethoden, actuele expertise en moderne ICT-voorzieningen.De Omgevingsdienst IJsselland wil een hoogwaardige bijdrage leveren aan een veilige, gezonde, aantrekkelijke en duurzame omgeving om in te wonen, werken en leven. Onder het motto ‘Lokale binding, regionale bundeling’ combineert de Omgevingsdienst nabijheid met schaalvergroting. De verbinding van kwaliteitsverbetering en efficiencywinst komt zo binnen bereik. De Omgevingsdienst is een betrouwbare partner in de keten met het Openbaar Ministerie (OM), politie, Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) en Veiligheidsregio (VR) en een samenwerkingspartner van de waterschappen in Overijssel. De Omgevingsdiensten die zijn ontstaan hebben het doel om meerwaarde te creëren op het gebied van de fysieke leefomgeving. De Omgevingsdienst IJsselland wil van toegevoegde waarde zijn voor het bedrijfsleven, de inwoners en de leefomgeving van IJsselland. Het managementteam geeft in de eerste drie jaar prioriteit aan de ontwikkelopgaven:• borgen en doorontwikkelen van politieke sensitiviteit en lokale binding;• vormen van één organisatie, en• anticiperen op inwerkingtreding Omgevingswet, wet VTH, wet Natuurbescherming en wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
EURegio | Gronau / Enschede | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling | |
Betrokken partijen | 131 Duitse en Nederlandse gemeenten en Duitse 'Kreise'. | |
Bestuurlijk belang | Vertegenwoordiging in Euregioraad | |
Bijdrage aan de gemeentelijke doelstellingen | De Euregio wil een bijdrage leveren aan de welvaart en het welzijn in het grensgebied en het bevorderen van wederzijds begrip tussen de mensen. De Euregio houdt daarbij rekening met mogelijke culturele verschillen tussen de Nederlandse en Duitse samenleving. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Financiele bijdrage van gemeente | De Euregio wil een bijdrage leveren aan de welvaart en het welzijn in het grensgebied en het bevorderen van wederzijds begrip tussen de mensen. De Euregio houdt daarbij rekening met mogelijke culturele verschillen tussen de Nederlandse en Duitse samenleving. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
Stichting administratiekantoor Dataland | Gouda | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Stichting | |
Betrokken partijen | 155 certificaathoudende Nederlandse gemeenten en de BNG. De gemeente Ommen heeft 9.627 certificaten (a € 0,10) | |
Bestuurlijk belang | Gemeente is als participant vertegenwoordigd in de certificaathoudersvergadering. | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstellingen | Dataland verzorgt de toegankelijkheid van gemeentelijke vastgoed, geo- en WOZ-informatie voor publieke en private afnemers in Nederland. Daarmee ontzorgt DataLand de gemeente.Dataland ondersteunt de gemeentelijke informatiehuishouding op het gebied van de gemeentelijke Geo-, WOZ- en vastgoedinformatie door -actieve kwaliteitsbewaking, -vertegenwoordiging van het gemeentelijk belang, -organisatie en coördinatie van het Gemeentelijk Geoberaad (i.s.m. VNG); een landelijk ambtelijk en bestuurlijk podium voor gemeentelijke standpunten op het terrein van de ruimtelijke informatie.Verder is deelname niet anders te zien dan een vorm van samenwerking tussen gemeenten ter behartiging van het openbaar belang en met als resultaat efficiëntie en kennisvoordelen op het gebied van toegankelijkheid van overheidsinformatie, overheidsloket, e-government, dienstverlening, een transparante en betrouwbare overheid evenals de stroomlijning van basisgegevens.Dankzij de samenwerking met deelnemende gemeenten, vele afnemers en andere betrokkenen bij de overheidsinformatievoorziening is DataLand uitgegroeid tot het landelijke kennis- en dataknooppunt voor vastgoed, geo- en WOZ gerelateerde gemeentelijke gegevens. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Bijdrage gemeente | Dataland verzorgt de toegankelijkheid van gemeentelijke vastgoed, geo- en WOZ-informatie voor publieke en private afnemers in Nederland. Daarmee ontzorgt DataLand de gemeente.Dataland ondersteunt de gemeentelijke informatiehuishouding op het gebied van de gemeentelijke Geo-, WOZ- en vastgoedinformatie door -actieve kwaliteitsbewaking, -vertegenwoordiging van het gemeentelijk belang, -organisatie en coördinatie van het Gemeentelijk Geoberaad (i.s.m. VNG); een landelijk ambtelijk en bestuurlijk podium voor gemeentelijke standpunten op het terrein van de ruimtelijke informatie.Verder is deelname niet anders te zien dan een vorm van samenwerking tussen gemeenten ter behartiging van het openbaar belang en met als resultaat efficiëntie en kennisvoordelen op het gebied van toegankelijkheid van overheidsinformatie, overheidsloket, e-government, dienstverlening, een transparante en betrouwbare overheid evenals de stroomlijning van basisgegevens.Dankzij de samenwerking met deelnemende gemeenten, vele afnemers en andere betrokkenen bij de overheidsinformatievoorziening is DataLand uitgegroeid tot het landelijke kennis- en dataknooppunt voor vastgoed, geo- en WOZ gerelateerde gemeentelijke gegevens. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
Vereniging Nederlandse Gemeenten | Den Haag | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Vereniging | |
Betrokken partijen | Alle gemeenten van Nederland | |
Bestuurlijk belang | Vertegenwoordiging in ledenvergadering en zitting in VNG commissie gemeentefinanciën. | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstellingen | Belangenbehartiging van alle gemeenten bij andere overheden. Tweede Kamer, Kabinet en maatschappelijke organisaties zijn belangrijke gesprekspartners. Advisering aan alle leden over actuele ontwikkelingen (pro actief) en advisering aan individuele leden (op verzoek). De platformfunctie wordt uitgeoefend via de VNG-commissie, Provinciale Afdelingen, congressen, studiedagen en ledenraadplegingen. De gemeente Ommen is ook lid van de VNG afdeling Overijssel. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Bijdrage gemeente | Belangenbehartiging van alle gemeenten bij andere overheden. Tweede Kamer, Kabinet en maatschappelijke organisaties zijn belangrijke gesprekspartners. Advisering aan alle leden over actuele ontwikkelingen (pro actief) en advisering aan individuele leden (op verzoek). De platformfunctie wordt uitgeoefend via de VNG-commissie, Provinciale Afdelingen, congressen, studiedagen en ledenraadplegingen. De gemeente Ommen is ook lid van de VNG afdeling Overijssel. | |
Kansen, risico's en ontwikkelingen | ||
Bank Nederlandse Gemeenten | Den Haag | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Naamloze Vennootschap (niet beursgenoteerd) | |
Betrokken partijen | Nederlandse overheden (50% rijk / 50% gemeenten, provincies en waterschappen) | |
Bestuurlijk belang | 79.638 aandelen is 0,14% van het totaal aantal aandelen | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | BNG Bank is de bank van en voor overheden en instellingen voor het maatschappelijk belang. De bank draagt duurzaam bij aan het laag houden van de kosten van maatschappelijke voorzieningen voor de burger. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
CBL Vennootschap (ASA risicofonds) | s'-Hertogenbosch | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Besloten vennootschap | |
Betrokken partijen | Zes Nederlandse provincies en 130 gemeenten | |
Bestuurlijk belang | 432 aandelen is 0,0216% stemmen in de AVA | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | In het kader van de transactie met RWE hebben de verkopende aandeelhouders een aantal garanties afgegeven aan RWE. Ter verzekering van de betaling van eventuele schadeclaims heeft RWE bedongen dat een deel van de verkoopopbrengst door de verkopende aandeelhouders gedurende een bepaalde tijd op een aparte bankrekening zal worden aangehouden. De looptijd van deze BV is afhankelijk van de periode dat deze claims kunnen worden ingediend en afgewikkeld. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
CSV Amsterdam B.V. | 's Hertogenbosch | |
---|---|---|
Rechtsvorm | B.V. | |
Betrokken partijen | Zes Nederlandse provincies en 130 gemeenten | |
Bestuurlijk belang | 432 aandelen is 0,0216% stemmen in de AVA | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | Op 9 mei 2014 is de naam van Claim Staat Vennootschap B.V. gewijzigd in CSV Amsterdam B.V.. De statuten zijn gewijzigd zodat de nieuwe organisatie nu drie doelstellingen vervult: a. namens de Verkopende Aandeelhouders van Essent een eventuele schadeclaimprocedure voeren tegen de Staat als gevolg van de WON;b. namens de Verkopende Aandeelhouders eventuele garantieclaim procedures voeren tegen RECYCLECO B.V. ("Waterland");c. het geven van instructies aan de escrow-agent wat betreft het beheer van het bedrag dat op de escrow-rekening n.a.v. de verkoop van Attero is gestort.(ad. a)In februari 2008 is Essent, met toestemming van de publieke aandeelhouders, een procedure begonnen tegen de Staat der Nederlanden waarin zij een verklaring voor recht vragen dat bepaalde bepalingen van de Wet Onafhankelijk Netbeheer ("WON") onverbindend zijn. Als gevolg van de WON (en de als gevolg daarvan doorgevoerde splitsing tussen het productie- en leveringsbedrijf enerzijds en netwerkbedrijf anderzijds) hebben haar aandeelhouders schade geleden. VAnwege praktische moeilijkheden om de juridische procedure aan de Verkopende Aandeelhouder van Essent over te dragen, hebben de Verkopende Aandeelhouders en RWE afgesproken dat de onderliggende (declaratoire) procedure over de vraag of (delen van) de WON onverbindend zijn, ook na afronding van de transactie met RWE, door Essent zal worden gevoerd. De Verkopende Aandeelhouders en RWE zijn verder overeengekomen dat de eventuele schadevergoedingsvordering van Essent op de Staat de BNederlanden die zou kunnen ontstaan als de rechter inderdaad van oordeel is dat (delen van) de WON onverbindend is, wordt gecedeerd aan de Verkopende Aandeelhouders (en dus niet achterblijft bij Essent), die deze vordering gebundeld zullen gaan houden via de deelneming (de "Claim Staat Vennootschap BV").De WON leidde er toe dat het productie- en leveringsbedrijf enerzijds en het netwerkbedrijf anderzijds gesplitst moesten worden. De rechtbank te 's-Gravenhage heeft de vordering van Essent in eerste instantie afgewezen. Essent is tegen deze uitspraak in hoger beroep gegaan. In juni 2010 heeft het Gerechtshof in Den Haag de WON onverbindend verklaard. De Staat is tegen de uitspraak in cassatie gegaan bij de Hoge Raad. De Hoge Raad heeft pre justitiële vragen gestald aan het Europese Hof van Justitie. Het Europese Hof van Justitie heeft een reactie gegeven aan de Hoge Raad om een uitspraak te doen. De Hoge Raad heeft na reactie van het Europese Hof op 26 juni 2015 uitspraak gedaan. De Hoge Raad heeft besloten dat de Splitsingswet niet in strijd is met het recht van de Europese Unie. Met deze uitspraak van de Hoge Raad zijn de vorderingen van Essent op de Staat definitief afgewezen. Voor de vennootschap is de procedure daarmee geëindigd. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Enexis Holding | s'-Hertogenbosch | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Naamloze vennootschap (niet beursgenoteerd) | |
Betrokken partijen | Zes Nederlandse provincies en 130 gemeenten | |
Bestuurlijk belang | 32.331 aandelen is 0,0216% stemmen in de AVA | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | Enexis beheert (via haar dochtervennootschap Enexis Netbeheer BV) het energienetwerk in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland voor de aansluiting van ongeveer 2,7 miljoen huishoudens, bedrijven en overheden. De netbeheerderstaak is een publiek belang, wettelijk geregeld met o.a. toezicht vanuit de Autoriteit Consument en Markt.De vennootschap heeft ten doel het realiseren van een duurzame energievoorziening door state of the art dienstverlening en netwerken en door regie te nemen in innovatieve oplossingen. Dit om de energietransitie te versnellen én excellent netbeheer uit te voeren. Deze doelen worden gerealiseerd op basis van de volgende strategieën:• Netwerk en dienstverlening tijdig gereed voor veranderingen in de energiewereld;• Betrouwbare energievoorziening;• Excellente dienstverlening: hoge klanttevredenheid en verlaging kosten;• Samen met lokale partners Nederlandse klimaatdoelen realiseren;• Innovatieve, schaalbare oplossingen om de energietransitie te versnellen.De gemeente Ommen tracht met haar aandeelhouderschap in Enexis de publieke belangen te behartigen. De infrastructuur voor energie is een vitaal onderdeel voor onze economie en voor onze samenleving. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Publiek Belang Elektriciteitsproductie | 's- Hertogenbosch | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Besloten vennootschap | |
Betrokken partijen | Zes Nederlandse provincies en 130 Gemeenten. | |
Bestuurlijk belang | 432 aandelen is 0,0216% stemmen in de Ava | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | Middels Energy Resources Holding B.V., opgenomen in deze deelneming, zijn de oud-aandeelhouders van Essent voor 50% eigenaar van de aandelen van N.V. Elektriciteits-Produktiemaatschappij Zuid-Nederland EPZ | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Rova Holding | Zwolle | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Naamloze vennootschap (niet beursgenoteerd) | |
Betrokken partijen | Gemeente Dalfsen, Hardenberg, Hattem, Heerde, Kampen, Olst-Wijhe, Ommen, Raalte, Staphorst, Twenterand, Zwartewaterland, Zwolle, Meppel, Steenwijkerland, Urk, Amersfoort, Aalten, Oost Gelre, Winterswijk en Apeldoorn | |
Bestuurlijk belang | Ommen is in het bezit van 273 aandelen. Dit is 3,2% van het totale aandelenkapitaal. | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | Voortdurend wordt gestreefd naar optimalisatie in drie centrale thema’s, te weten: duurzaamheid (verbetering milieurendement; bijdrage aan gemeentelijke klimaatdoelstellingen), financiën (lagere tarieven voor de burgers; dus geen winstmaximalisatie) en maatschappij (een leefbare omgeving voor wonen en werken). | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Verkoop Vennootschap | S'-Hertogenbosch | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Besloten vennootschap | |
Betrokken partijen | Zes Nederlandse provincies en 130 gemeenten | |
Bestuurlijk belang | 432 aandelen in 0,0216% stemmen in de Ava | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | In het kader van de transactie met RWE hebben de verkopende aandeelhouders een aantal garanties afgegeven aan RWE. Ter verzekering van de betaling van eventuele schadeclaims heeft RWE bedongen dat een deel van de verkoopopbrengst door de verkopende aandeelhouders gedurende een bepaalde tijd op een aparte bankrekening zal worden aangehouden. De looptijd van deze BV is afhankelijk van de periode dat deze claims kunnen worden ingediend en afgewikkeld. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Vitens | Utrecht | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Naamloze vennootschap (niet beursgenoteerd) | |
Betrokken partijen | Provincies en gemeenten in Friesland, Overijssel, Flevoland, Drenthe, Utrecht, Noord-Holland en Gelderland | |
Bestuurlijk belang | Ommen is in bezit van 23.164 aandelen. Dit is 0,4% van het totale aandelenkapitaal | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | Vitens bestaat uit meer dan 1.700 mensen die zich verbonden voelen door een passie voor water. Zij werken voortdurend aan het winnen, zuiveren en leveren van drinkwater van topkwaliteit. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Vordering op Enexis (ASA risicofonds) | s'-Hertogenbosch | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Besloten vennootschap | |
Betrokken partijen | Zes Nederlandse provincies en 130 gemeenten | |
Bestuurlijk belang | 432 aandelen is 0,0216% stemmen in de Ava | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | In het kader van de transactie met RWE hebben de verkopende aandeelhouders een aantal garanties afgegeven aan RWE. Ter verzekering van de betaling van eventuele schadeclaims heeft RWE bedongen dat een deel van de verkoopopbrengst door de verkopende aandeelhouders gedurende een bepaalde tijd op een aparte bankrekening zal worden aangehouden.De looptijd van deze BV is afhankelijk van de periode dat deze claims kunnen worden ingediend en afgewikkeld. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Wadinko | Zwolle | |
---|---|---|
Rechtsvorm | Naamloze vennootschap (niet beursgenoteerd) | |
Betrokken partijen | De gemeenten Hellendoorn, Hof van Twente, Borne, Dalfsen, Deventer, Dinkelland, Hardenberg, Meppel, Olst-Wijhe, Ommen, Steenwijkerland, Tubbergen, Westerveld, Zwartewaterland, Zwolle, Kampen, Losser, Noordoostpolder, Raalte, Rijssen-Holten, Staphorst | |
Bestuurlijk belang | De gemeente Ommen bezit 50 aandelen | |
Bijdrage aan gemeentelijke doelstelling | Wadinko N.V. heeft ten doel:·Het deelnemen in en het directie voeren over andere ondernemingen die bij voorkeur werkzaam zijn in de provincie Overijssel, waaronder bedrijven die werkzaam zijn op het gebied van kunststoffen en milieutechnieken.·Het bevorderen van werkgelegenheid in die provincie, één en ander in de ruimste zin, waarbij de vennootschap bij het nastreven van bovengenoemde doelstellingen zal handelen overeenkomstig hetgeen in de markt waarin zij opereert gebruikelijk is. | |
bedragen x € 1.000 | Vermogen op 1 januari | Vermogen op 31 december |
Eigen vermogen | ||
Vreemd vermogen | ||
Resultaat boekjaar | ||
Ontvangen dividend | ||
Risico's, kansen en ontwikkelingen | ||
Wij gebruiken cookies om jou de best mogelijke service te bieden. Wanneer je verder navigeert accepteer je de voorwaarden